ERP HABER – Hepimizin bildiği gibi dünyada yaygınlaşan bir konsept olarak fuarlar; artık spesifikleşerek büyüme eğilimine girmiştir. Çünkü bir fuarın büyüklüğünü artık nicel ziyaret rakamları değil, nitel verimlilik öğeleri belirliyor. Bu nedenle sektör özel spesifik organizasyonlara olan ilgi günden güne artarak devam ediyor.
1.6 milyar dolarlık iş hacmi ve sektörde 3500 faal işletme sayısı ile birbirinden başarılı işlere imza atan Türk yazılım sektörünün, kendi dilini konuşan kendine özel temsili bir organizasyon ile kendi fuarını yaşama büyüklüğüne ulaşmış olduğunu görüyoruz.
Hayatın birçok alanında olduğu gibi iş dünyasında da birlik, bütünlük ve bu oluşumun yarattığı biz duygusu sektörlerde pazar ve uluslararası gelişimi kamçılayan çok önemli bir unsur olmuştur.
ONLYSOFT 2010 Yazılım Fuarı
ONLYSOFT’ un çıkış noktası da tam buraya isabet etmektedir. Amacımız yazılım sektörünün iç pazar hareketliliğinin yoğunlaşmasına ve dış pazardaki varlığının gelişimine artı değer katacak iletişimin buluşma noktasını oluşturarak sektörün büyümesine katkı sağlamaktır.
09-12 Aralık tarihlerinde İstanbul Expo Center’ de gerçekleşek olan Onlysof’un bu yılki teması İş’ te Fark Yaratan Çözümler” . Bu tema kapsamında Erp, Crm, İş Zekası, Sektörel İş Çözümleri, E- Devlet, E-Sağlık, E-Eğitim ve Kobilere özel program çözümlerini kapsayan sunumlar gerçekleşecek.
Fuar İstanbul Expo Center’ ın 9. ve 10. salonlarında toplamda 15.000 m2 lik sergi alanını kapsıyor. Şuanda salon kapasitesinin yaklaşık %70 lik bölümü katılımcılarına tahsis edildi. Fuarın katılımcı anlamında şimdiden bu denli yüksek bir doluluğa ulaşması bu konseptin uzun zamandır sektör tarafından beklenen bir format olduğunu açıkça gösteriyor. Çözüm sunan firmaları, kurum ve kuruluşları ile sektörün bu organizasyonu sahiplenmiş durumda olduğunu görmek çok sevindirici.
Fuarın ziyaretçi profili gerçekten çok kalabalık. Özel sektörde en büyük karmaşık yapılı organizasyonlardan kobilere, kamu, sağlık ve eğitim kuruluşlarına kadar neredeyse iş dünyasının tamamı hedef kitleyi oluşturuyor. Bu nedenle fuarın duyurusu için tanıtım planımızın stratejik planlamasını titizlikle gerçekleştirdik. Öncelikle firma ve kurumların BT Yöneticileri ve üst yönetimlerine ulaşmamızı sağlayacak iletişim kanalları üzerinde yoğunlaştık.
Biz Tureks olarak Onlysoft’ u dünya çapında bilinen ve ilgi gören bir fuar olarak konumlamak istiyoruz. Bu nedenle Uluslararası tanıtım çalışmalarımızın yanı sıra her yıl farklı bir ülkeyi ağırlayacağımız konuk ülke programı ile de bu amaca hizmet edeceğiz. Bu yıl ki konuk ülkemiz Hindistan, gelecek yıl Avrupa’dan bir ülke olacak. Bu yıl Almanya, İspanya, ABD, ve Hindistan’dan gelen Uluslararası firmaları fuarda katılımcı olarak göreceğiz. Orta Asya ve Orta Doğu’dan ise seçkin firmaların profesyonellerini ziyaretçi olarak ağırlayacağız.
Uluslararası firmaların özellikle ABD ve Avrupa ülkelerinin kalifiye ve seçkin istihdam olanağı nedeni ile ülkemize olan yakın ilgisini hepimiz biliyoruz. Fuar; bu ilginin yatırıma dönüşmesinde ciddi anlamda pay sahibi olacaktır diye düşünüyorum.
Fuar kapsamında yapılacak çözüm gösterilerinin yanı sıra fuarla paralel gerçekleşecek olan konferanslar ise daha çok sektör özel ve teknik paylaşımların bir araya geldiği profesyonellere özel oturumlar olacak.
Etkinlik anlamında birde başarı hikâyeleri programımız var. Bu programda daha çok kobi düzeyindeki firmaların patronlarının dinleyici olarak ağırlamayı planlıyoruz. Bu etkinlikteki
amacımız yazılım yatırımlarının bir lüks olmadığını aslında başarıya ulaşmada kestirme bir yol sunan çok ciddi bir ihtiyaç olduğunu yaşanmış uygulamalar ile gözler önüne sermek.
Biz Tureks Fuarcılık olarak organizasyonun tüm detaylarında kaliteyi ön planla tutuyoruz. Yazılım sektörünü hem ülkemizde hem de Uluslararası piyasalarda en iyi şekilde temsil edeceğiz. Bu süreçte organizasyona destek veren ve emeği geçen herkese şimdiden teşekkür ediyorum…
N.Nergis Aslan
Tureks Uluslararası Fuarcılık
Genel Müdür