ERP HABER – Maliye Bakanlığı’nın 421 Sayılı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca, E-Fatura zorunluluk kapsamında olan müşterilerimiz için, E-Fatura uygulamasının CANIAS ERP içinden eksiksiz olarak kullanılması yönünde gerekli her türlü altyapı, uyarlama ve geliştirme tamamlanıp kullanımına sunuldu.

Bilindiği gibi E-Fatura uygulaması bu uygulamaya tabi olan mükelleflerin karşılıklı olarak faturalarının, faturalara ait ret/onay/iade belgelerinin dijital ortamda kâğıt faturaya gerek kalmaksızın ancak kâğıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip olarak iletilmesini sağlayan bir sistemdir.

Şirketlere, sürekli dijitalleşen dünyada zaman, masraf ve yönetim konularında büyük avantaj sağlayacak olan E-Fatura uygulaması, satıcı ve alıcı arasında güvenli; satış, satın alma ve tahsilat süreçlerini hızlandıran; kâğıt ve posta maliyetlerini düşüren bir yöntemdir.

canias erp e-fatura uygulamasına hazır

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın tanımladığı E-Fatura uygulamasına zorunlu olarak dahil olacak mükellefler 01.09.2013 tarihine kadar başvuruda bulunmak ve 31.12.2013 tarihine kadar E-Fatura uygulamasına geçmek zorundadır. Zorunlu olmayan ancak sistemin faydalarından yararlanmak isteyen mükellefler ise diledikleri tarihte başvuru yapabilir ve sisteme dahil olabilirler.

E-Fatura Kullanım Yöntemleri Nelerdir?

Gelir İdaresi Başkanlığı’nın tanımladığı üç alternatif E-Fatura kullanım yöntemi ve bu yöntemler için IAS’nin sunduğu çözümleri şöyle özetleyebiliriz:

  • E-Fatura Portali: Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından sunulan bir web sayfasını kullanarak E-Fatura sistemine erişim yöntemidir. Bu yöntemi kullanacak olan müşterilerimiz herhangi bir ücret ödemeden IAS’den gerekli güncellemeleri alabilecek ve sistemi kendi mali mühürleri ile kullanabileceklerdir. (Bu çözümde entegrasyon imkânları kısıtlıdır, pek çok işlem ve kontrolün manuel yapılması gerekir.)
  • Özel Entegrasyon: Gelir İdaresi Başkanlığına verileri göndermek ve almak için özel entegratör adı verilen profesyonel servis sağlayıcıların aracı olarak kullanıldığı yöntemdir. Bu yöntemi kullanmak isteyen müşterilerimiz, IAS tarafından ücretsiz olarak sunulacak güncellemeleri yükleyerek, CANIAS ERP onaylı özel entegratör sistemleri aracılığı ile E-Fatura işlemlerini yapabileceklerdir. (Özel entegrasyon yönteminde E-Fatura ile ilgili tüm işlemler sorunsuz bir şekilde CANIAS ERP içerisinden yapılabilecektir.)
  • Entegrasyon: Gelir İdaresi Başkanlığına verileri göndermek ve almak için mükelleflerin kendi bilgi işlem sistemini onaylı bağlantı yazılımları aracılığı ile G.İ.B sistemi ile doğrudan entegre ederek kullandığı yöntemdir. Entegrasyon yöntemini kullanmak isteyen müşterilerimiz, IAS tarafından ücretsiz olarak sunulacak güncellemeleri yükleyerek ve CANIAS ERP onaylı özel entegratörlerin sunduğu bağlantı yazılımlarını edinerek E-Fatura işlemlerini yapabileceklerdir. (Entegrasyon yönteminde E-Fatura ile ilgili tüm işlemler sorunsuz bir şekilde CANIAS ERP içerisinden yapılabilecektir.)

IAS olarak 2013 yılı başından bu yana yürüttüğümüz çalışmalar ile E-Fatura çözümümüzü hazır hale getirdik. Bu süreçte hedef olarak müşterilerimizin Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından sunulan alternatif yöntemlerden minimum işlem ile maksimum fayda sağlamalarına odaklandık.

E-Fatura Portali yönteminde sunulan imkanların kısıtlı olması sebebi ile bu hedefe imkanların elverdiği ölçüde ulaşabildik.

Entegrasyon ve özel entegrasyon yöntemleri için ise yaptığımız çalışmaların sonucunda piyasada bir çok rakibimizin yaptığı gibi sadece veritabanı üzerinden faturaların alınıp verildiği ve bir çok noktada farklı arayüzler üzerinden işlem yapmayı gerektiren bir çözüm yerine, tüm işlemlerin CANIAS ERP içerisinden yapıldığı ve müşterilerimizin başka bir programa girmek zorunda kalmayacağı eksiksiz bir çözüm hazırladık.

ÖZEL ENTEGRATÖR VE BAĞLANTI YAZILIMI SUNAN İŞ ORTAKLARIMIZ

Entegrasyon ve özel entegrasyon yöntemleri hakkında beraber çözüm geliştirmek üzere konusunda tecrübeli, sağlam bir altyapıya sahip, esneklik konusunda beklentisi yüksek olan CANIAS ERP müşterilerine maksimum fayda sağlayabilecek firmalar ile çalışmayı tercih ettik. Aşağıda beraber çalıştığımız iş ortaklarımıza ait bilgileri bulabilirsiniz.

Digital Planet Yazılım ve İnternet Teknolojileri

2000 yılından beri faaliyette olan Digital Planet Türk bilişim sektörünün Doküman ve Arşiv yönetimin alanında lider firmalarından birisidir.

Digital Planet 2010 Deloitte Fast50 en hızlı büyüyen 2.şirketi olmuştur. Türkiye pazarında üretilen toplu dokümanların yaklaşık %90’ı sunduğumuz sistemler üzerinde işlenmektedir. Digital Planet 2008 yılından bu yana önce EFKS (Elektronik Fatura Kayıt Sistemi) sistemini o dönem yetki verilen 6 firmadan 4 tanesinde kurmuş ve o zamandan bu yana E-Fatura kapsamında değerli firmalara hizmet sunarak E-Fatura’nın hızlı, öncü ve güvenilir kurumlarından biri hale gelmiştir.

E-Fatura, Digital Planet için yan bir iş değil ana bir iş olup 11 Temmuz 2013’ten bu yana Özel Entegratör olarak da müşterilerine hizmet sunmaya başlamıştır. Tamamen web tabanlı olarak oluşturulan Digital Planet NetInvoice (E-Fatura) sistemi yaklaşık 800 firmadan gelen feedback’ler sonucunda oluşturularak farklı sektörlere uygun yapıda tasarlanmıştır.

Digital Planet, 2011 yılında ABD Silikon Vadisi ofisiyle yurtdışı teknoloji ihracına başlamış yüksek teknoloji üreten ve Tubitak Teknoloji ödüllü bir ARGE şirketidir.

E-Fatura, soru ve danışmanlık için 4449FAT nolu telefondan veya [email protected]’den bize ulaşabilirsiniz. IAS müşterisi olduğunuzu söylemeniz yeterli olacaktır.

İzibiz Bilişim Teknolojileri A.Ş.

İzibiz, kurumsal firmaların ihtiyaç duyduğu e-dönüşüm hizmetlerini vermek üzere kurulmuş bir teknoloji şirketidir. Firmamız GİB tarafından E-Fatura ve E-Arşiv hizmetleri verilmesi konusunda yetkilendirilmiş “Özel Entegratör” bir kurumdur.

Izibiz, kurucu ortağı ve paydaşı olan i2i Systems’in inovasyon ve girişim gücüyle Türkiye ve Global pazarda  önde gelen GSM ve Fix  operatörlere ücretlendirme, faturalama, tarife ve kampanya yönetimi yazılımları geliştiren ve işleten güçlü bir ekibe sahiptir. Firmamız Cardtek Group iş ortaklığı ile platformlarını gelişmiş ödeme sistemleri ile entegre ederek müşterilerine uçtan uca ödeme çözümleri sunmaktadır.

İzibiz, yüksek standartlara sahip İstanbul ve Ankara veri merkezleri ile faaliyet göstermekte, ISO 9001, ISO 20000, ISO 20301, ISO 27001 gibi Bilgi Teknolojileri iş süreklilikleri ve Felaket’ten korunma standartlarına göre yapılandırılmıştır.

Soru ve danışmanlık için 0850 811 11 99 no’lu telefondan veya [email protected] adresinden ulaşabilirsiniz.