ERP HABER – Başarının tesadüflere değil stratejilere bağlı olduğuna inanarak yola çıkan ve kısa zamanda elde ettiği büyük başarılarla gündeme gelen Hanna Brand Management’ın başarılı olduğu kadar keyfiyle de devam eden CANIAS ERP projesini, Hanna Brand Management Genel Müdürü ve Firma Yönetici Ortağı Oğuzhan Özden’den dinledik. Duvar kağıdı sektöründe dünyanın önde gelen markalarından biri olan “Rasch”ı, Türkiye pazarına kazandırmakla işe başlayan Hanna Brand Management , tüm iş süreçlerinde CANIAS ERP kullanıyor olmalarının avantajlarını anlatıyor…
Hanna Brand Management’ı adından da anlaşıldığı üzere bir marka yönetim firması olarak tanımaktayız. Kısaca bizlere kuruluş felsefenizden bahsedebilir misiniz?
Modern bir Marka Yönetimi firması olan Hanna Brand Management, çeşitli disiplinlerde uzman isimlerden oluşan kadrosuyla farklı sektörlerde yeni girişimlere imza atmayı hedefleyen bir kuruluştur. Hanna Brand Management çatısı altında ilk olarak ev konseptine yeni bir soluk kazandırmak için HannaHome “alt marka”sı kurulmuştur. HannaHome’un Türkiye pazarına kazandırdığı ilk marka, duvar kağıdı sektöründe 100 yılı aşkın süredir Avrupa’da lider marka “Rasch” olmuştur. Alman menşeli Rasch’ın en beğenilen koleksiyonlarını marka yönetimi yaklaşımımızla HannaHome distribütörlüğünde Türkiye pazarına kazandırdık.
Hanna Brand Management olarak farklı sektörlerde geliştireceğimiz yeni girişimlerde de modern marka yönetimi yaklaşımımızla çatımıza ilk “alt marka”mız HannaHome gibi başarılı “alt marka”lar ekleyeceğiz.
İlk olarak duvar kağıdı sektöründe iş geliştirmeye karar verdik çünkü yapılan araştırmalar sonucu elde ettiğimiz sektörel analizler duvar kağıdının son 4-5 senedir ciddi bir çıkış hızında olduğunu ortaya koyuyordu. Türkiye’nin duvar kağıdı alanında ithalat performansına baktığımızda ise, her sene %30 ila %40 arasında bir artış göstermiş olduğunu saptadık. Henüz herhangi bir markayla anlaşma sağlamadan önce Türkiye’de duvar kağıdı sektöründe yaşanan belli başlı kritik sorunları incelemekle işe başladık. Bunlardan en önemlisi Türkiye’de duvar kağıdı sektöründe herhangi bir markanın marka bilinirilğine sahip olmamasıydı. Sektörde son kullanıcının diğer problemleri ise duvar kağıdını nereden alacağını bilmemek, duvar kağıdını alacağı yeri tercih etmemek ve duvar kağıdı uygulama servis hizmetini nerden alacağını bilmemekti. Faaliyetlerimizi tüm bu problemleri çözmek için planladık.
Başarının tesadüflere değil, stratejilere bağlı olduğuna inandık her zaman ve doğru zamanda, doğru yerde, doğru markayla pazara girme stratejisiyle, duvar kağıdı sektöründe dünyada 100 yılı aşkın süredir öncü markalarından Alman menşeli olan Rasch’ı Türk mimari ve dekorasyon sektörüyle tanıştırmaya karar verdik ve lokomotif markamız olarak konumlandırdık . Şu anda geldiğimiz noktaya baktığımızda, 8 ay gibi kısa bir sürede Türkiye’nin bir çok noktasında var olan 100’ü aşkın bayiimiz ve yaklaşık 1800 çeşit ürünümüzle ne kadar başarılı bir iş geliştirdiğimizi görebiliyorum. Bu arada henüz anlaşmasını yeni tamamladığımız bir haberi de sizlerle paylaşmak isterim. Duvardan duvara halı konseptinde dünyanın en önemli markası olan Hollanda menşeli “Condor” markasıyla da Türkiye exclusive distribütörlük anlaşmasını imzaladık. Amacımız HannaHomeçatısı altında dekorasyona yönelik en özel markaları toplayarak bayi mağazalarımızı birer dekorasyon merkezi haline getirmek.
ERP yatırımına karar vermek özellikle yeni kurulmuş firmalar için zorlu bir süreçtir. Siz ERP yatırımı yapmaya nasıl karar verdiniz ve bu süreçte herhangi bir zorlukla karşılaştınız mı?
Hanna Brand Management olarak marka yönetimini gerçekleştirdiğiniz sektörü ve ürünü belirlerken nasıl bir yol izlediniz ?
IAS, yazılım satma fikrinin dışında çözüm üretmeye çalışıyor her zaman, biz kendilerinden bu enerjiyi alabildik. Samimiyet çok önemli. Öncelikli olarak programı tanıdık ve bu süreçte “hemen anlaşmayı imzalayalım” gibi bir baskı görmedik.
Mühendislik ve ekonomi kökenli bir yönetici olduğum için yatırım planlarım arasında en ön sıralarda her zaman ERP yatırımı vardı. Bunun yanı sıra Rasch markasının operasyon sürecinde sektörde stok yönetimi ile ilgili birtakım aksaklıklar tespit ettik. Araştırmamıza göre, sektörde bayilerin birçoğu stoksuz çalışıyordu. Siz son kullanıcı olarak bir mağazaya gidiyorsunuz, duvar kağıdını beğeniyorsunuz, ürün stoklarda da var gözüküyor, ödemesini yapıp ürünü birkaç gün içinde size teslim edilecek şekilde satın alıyorsunuz. Fakat iki gün sonra size stoklarda bir hata olduğu ve ürünün aslında
stoklarda kalmadığı ile ilgili geri dönülüyor. Neden? Çünkü bildiriler manuel olarak girilmiş oluyor ve bu da anlık düzeltmelere olanak sağlamadığı için hataya sebebiyet veriyor. Bunun akabinde biz istedik ki, bizim bayilerimiz stokları on line olarak anlık kontrol edebilsinler ve hatta on line sipariş geçebilsinler ya da ürünleri rezerve edebilsinler. Bunu başarabilmemizin bir tek yolu vardı o da iyi bir ERP yazılımıydı. Şu anda bu sistemi “0” hatayla yürütüp yönetebiliyoruz ve bunu duvar kağıdı sektöründe yapan ilk ve tek firmayız. Açık yüreklilikle söylemek isterim ki CANIAS ERP gibi bir yazılımımız olmasaydı bu işi başarmamız kesinlikle daha uzun sürebilirdi.
Projenin en başından başlarsak, sizi IAS Türkiye ve CANIAS ERP ’ye yönelten sebepler nelerdi?
ERP yazılımı satın almak için çeşitli firmalarla görüştük fakat gelen teklifler arasında çok ciddi farklılıklar vardı. Daha sonra IAS’ye ulaştık. Gerek yaklaşım tarzı gerekse “onu da yaparız bunu da yaparız” tarzındaki sıradan yaklaşımlardan ziyade, realist şekilde programın tüm esnekliğinin anlatılması bizi oldukça etkiledi. IAS, yazılım satma fikrinin dışında çözüm üretmeye çalışıyor her zaman, biz kendilerinden bu enerjiyi alabildik. Samimiyet çok önemli. Öncelikli olarak programı tanıdık ve bu süreçte “hemen anlaşmayı imzalayalım” gibi bir baskı görmedik.
Özellikle bayi tarafında sağlanan “connector” avantajını da öğrenince IAS ile çalışmaya karar verdik. Çünkü bayilerimiz için ekstra bir lisans ücreti talep edilmemesi bizim için çok önemli bir avantajdı.
Samimiyetle söyleyebilirim ki, hatta her gün herkese de bu fikrimi açıkça beyan ediyorum; IAS gibi bir firma ve CANIAS ERP gibi bir programla çalıştığımız için çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum.
Biz istedik ki, bizim bayilerimiz stokları ON LINE olarak anlık kontrol edebilsinler ve hatta on line sipariş geçebilsinler ya da ürünleri rezerve edebilsinler. Bunu başarabilmemizin bir tek yolu vardı o da iyi bir ERP yazılımıydı. Şu anda bu sistemi “0” hatayla yürütüp yönetebiliyoruz ve bunu duvar kağıdı sektöründe yapan ilk ve tek firmayız. Açık yüreklilikle söylemek isterim ki CANIAS ERP gibi bir yazılımımız olmasaydı bu işi başarmamız kesinlikle daha uzun sürebilirdi.
Sistemin kurulumu ve canlıya geçiş sürecinizde neler yaşadınız ? CANIAS ERP bu noktada sizin isteklerinizi karşılayabildi mi?
Bu işi tamamlamak için sadece 2 aylık bir süremiz vardı. IAS ve CANIAS ERP sayesinde bu işi tam zamanında başardık. Özellikle internetten sipariş ve satın alma modülü aksiyon planımıza göre tam belirlediğimiz günde gerçekleşti. Bunu başarabilmemizin kilit noktalarından biri de aldığımız dört dörtlük danışmanlık hizmetiydi. İlhan’la beraber gece saat 3’lere kadar çalıştığımız günler bile oldu. Şu anda tüm raporlarımızı, muhasebemizi, ürün yönetimimizi, bayi otomasyonunu, müşteri ilişkileri yönetimini, barkodlamalarımızı ve satın almalarımızı CANIAS üzerinden gerçekleştiriyoruz. CANIAS sayesinde tek programdan merkezi bir yönetimle Hanna Brand Management olarak bütün iş süreçlerimizi yönetebiliyoruz. Bunun yanı sıra CANIAS ERP çok esnek bir program. Açık kodlu olmasından dolayı programı kendi ihtiyaçlarınız çerçevesinde rahatlıkla revize edebiliyorsunuz. Örneğin biz raporlama siteminde “devir stok raporlamasından” farklı bir sistem izliyoruz ve bunu CANIAS ERP’nin inanılmaz esnekliği sayesinde başarabildik
Bu gün eğer biz Rasch için bu değişiklikleri yapıp sistemi sorunsuzca kullanabiliyorsak yarın farklı markalarımız olduğunda farklı ihtiyaçların oluşması CANIAS ERP’nin esnekliği sayesinde bizleri çok rahatlatacak.
Anladığımız kadarıyla çok başarılı bir ERP proje süreci geçirmişsiniz. Bu süreçte CANIAS ERP’nin size sağladığı avantajlardan bahsedebilir misiniz?
Samimiyetle söyleyebilirim ki, hatta her gün herkese de bu fikrimi açıkça beyan ediyorum; IAS gibi bir firma ve CANIAS ERP gibi bir programla çalıştığımız için çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum.
Gerçekten çok başarılı bir ERP proje süreci gerçekleştirdik IAS ile. Samimiyet gerçekten çok önemliydi ve özellikle altını çizmek isterim ki gerek danışmanımız İlhan gerekse iletişimde olduğumuz tüm IAS personeli ile bu samimiyeti yakalayabildik. Biz IAS’den hiçbir zaman “bunu yapamayız” yanıtını almadık. Şimdiye kadarki gerçekleştirmek istediğimiz projelerde her zaman IAS’nin bir çözümü oldu
ve sonunda her şey istediğimiz gibi hayata geçti.
CANIAS ERP’nin bize sağladığı avantajlardan en önemlisi, connector lisanslamasının oluşuydu. Bu sayede bayilerimiz için ek bir lisanslama bedeli ödemeden, onların da bu sistemi kullanmalarını sağlayabildik. Bunun yanı sıra sistemimiz sayesinde rakiplerimizden ciddi şekilde ayrışmış durumdayız. Hatta ayrışmayı da geçin kullandığımız yazılım taklit edilmeye bile çalışılıyor. Bu da aslında bizim CANIAS’ı tercih ederek ne kadar başarılı bir iş yapmış olduğumuzun göstergesidir. Bunlara ek olarak tüm ekibimiz CANIAS’ı yarım günlük eğitimler sonrasında rahatlıkla kullanmaya başladı bu da tamamen CANIAS’ın userfriendly bir program olmasından kaynaklanıyor.
Şu anda hangi modülleri kullanıyorsunuz ve bu modüllerin kullanımı hakkında özet bir bilgi alabilir miyiz sizden?
Gerçekten çok başarılı bir ERP proje süreci gerçekleştirdik IAS ile. Samimiyet gerçekten çok önemliydi ve özellikle altını çizmek isterim ki gerek danışmanımız İlhan gerekse iletişimde olduğumuz tüm IAS personeli ile bu samimiyeti yakalayabildik. Biz IAS’den hiçbir zaman “bunu yapamayız” yanıtını almadık. Şimdiye kadarki gerçekleştirmek istediğimiz projelerde her zaman IAS’nin bir çözümü oldu
Şu anda kullanıyor olduğumuz modüllere geçmeden önce altını çizmek istediğim bir nokta var. İşlerimizin daha da genişlemesi ve projelerimizin farklılaşmasıyla beraber her ihtiyacımızda CANIAS’la birlikte yol alacağımızı söylemek isterim. Şuanda kullandığımız modüllerden bahsedecek olursak öncelikle CRM’den başlamak istiyorum. Hem bizim hem de satış ekibimizin en detaylı kullandığı ve bize pek çok avantaj sağlayan modüllerden biri elbetteki.
CRM modülünün son derece basit ve anlaşılabilir ekranlarla tanımlanmış olması ciddi bir avantaj. Çünkü sizin de bildiğiniz gibi satış ekibi satış operasyonundan sonra günün sonunda oldukça yorgun olur ve raporlama gibi karmaşık şeylerle uğraşmayı pek tercih etmez. Bunun dışında SALT’lerimiz var yani Satış Belgelerimizi takip ettiğimiz modül. Bayi bazında satış raporlarının değerlendirmesi bayi performansını ölçerken, kartela bazında satış raporlarımızın değerlendirilmesi kartelalarımızın performansını ölçerken ya da satış belgelerinin içinde anlık satış raporlarının gözükmesini kritik noktalar olarak tanımlayabiliriz. Satın Alma modülümüzde ise hem satın alma bilgilerinin tek ekrandan kontrol edilmesi hem ürünlerin tüm yurt dışı siparişlerinde satın almalarının bu modül üzerinden gerçekleştirilmesi hem de satın alma raporlamalarının da efektif şekilde kullanılabilmesi yine bizim için önemli olan noktalardan birkaçı. Bir de envanter yönetimimiz var. Bu özellikle deponun ve operasyonun çok kullandığı bir modül. Bu modül çerçevesinde deponun satıştan gelen bir siparişi irsaliyeye çevirmek için siparişe hazırlaması ve barkodlama sistemini kullanması bizim için vazgeçilmez bir konu. Çünkü başarılı bir ürün yönetimi süreci için stok sayımlarında hatasız sonuçlar elde etmek istiyoruz ve CANIAS ERP sayesinde bunu başarmış durumdayız. Bunların yanı sıra danışmanımızla beraber çalışarak bize özel oluşturulan ve hayatımızı ciddi kolaylaştıran ekranlar da mevcut. EDI sistemi yani “elektronik data transferi “ sayesinde her modül birbiriyle konuşabiliyor ve tüm veriler kendi içinde modüllere aktarılabiliyor. CANIAS sayesinde tüm bu süreçleri tam planladığımız şekilde yürütüyoruz.
ERP Projelerinde yaşanan sorunlardan biri de kullanıcı direnci. Siz Hanna’da böyle bir direnç ile karşılaştınız mı? Motivasyonu yüksek tutmak için neler yaptınız?
İş birliği amacıyla görüştüğümüz firmaların da kendi kullandıkları bir ERP yazılımları mevcut oluyor fakat bu firmaların hemen hemen hepsi, CANIAS ERP’nin çok daha sistemli ve başarılı bir yazılım olduğunu bize özellikle belirtiyorlar bu da bizim göğsümüzü kabartıyor. İlerleyen günlerde yurt dışına açıldığımızda, komşu ülkelerdeki distribütörlerimize de özellikle CANIAS ERP kullanmalarını ciddi tavsiye edeceğimizi de ayrıca belirtmek isterim
Biz uzun süredir bu işi yapan ve seneler sonra sistemini değiştiren bir firma değiliz. Genç ve yeni bir yapılanmayız ve bu nedenle yola çıkarken sistemimiz budur ve bu şekilde başlayıp devam edeceğiz dedik. İlk sistemimiz CANIAS ERP olduğu için herhangi bir dirençle karşılaşmadık diyebiliriz. Herkes sıfırdan başladığı için kolaylıkla her detayı öğrendi ve şu anda program tüm çalışanlar tarafından sorunsuzca kullanılıyor. Bunun için çok ciddi bir eğitim süreci de geçirmedik üstelik. Bir modülü yazdık, sonrasında yarım günlük bir eğitimle herkesin modülü öğrenmesini sağladık. CANIAS ERP’nin tam anlamıyla userfriendly ve esnek oluşu bu noktada da işimizi oldukça kolaylaştırdı. Bütün ekranların ara yüzlerini öğrenmek oldukça kolay.
Bunların dışında sizin eklemek istediğiniz bir konu var mı?
Şunu çok açıkça söyleyebilirim ki Rasch operasyonundan önce ve sonra yurt dışında bir çok üretici firma ile görüştük, görüşüyoruz ve herkese ERP sistemimiz ile ilgili de küçük bir demo yapıyoruz. Genellikle görüştüğümüz firmaların da kendi kullandıkları bir ERP yazılımları mevcut oluyor fakat bu firmaların hemen hemen hepsi, CANIAS ERP’nin çok daha sistemli ve başarılı bir yazılım olduğunu bize özellikle belirtiyorlar bu da bizim göğsümüzü kabartıyor. İlerleyen günlerde yurt dışına açıldığımızda, komşu ülkelerdeki distribütörlerimize de özellikle CANIAS ERP kullanmalarını ciddi tavsiye edeceğimizi de ayrıca belirtmek isterim.