Edel Makina ve bünyesinde bulunan Alesta ve Tano Parts firmaları, pandemi döneminde iş süreçlerini caniasERP ile yönetme kararı almıştı. Uzaktan çalışma sistemi ile gerçekleştirilen proje, dört ay gibi kısa bir sürede başarı ile canlı kullanıma alındı.
Gemi ve motor parçaları başta olmak üzere metal parça üretimi gerçekleştiren İzmir merkezli Edel Makina ve bünyesinde bulunan Alesta ve Tano Parts firmaları, pandemi döneminde iş süreçlerini caniasERP ile yönetme kararı almıştı. IAS’nin global pandemi nedeni ile başlattığı uzaktan çalışma sistemi sürecinde gerçekleşen proje, başarı ile tamamlandı. Yaklaşık dört ay boyunca süren hazırlıkların ardından Edel, Alesta ve Tano Parts firmalarının aynı anda canlıya geçişi gerçekleştirildi.
Yaklaşık 250 bin malzemenin alım-satım işlemlerini gerçekleştiren Edel Makina, kendi bünyesinde de 25 bin ürün üretiyor. Satışlarının büyük çoğunluğu ihracat olan Edel Makina bünyesinde faaliyet gösteren Alesta ve Tano Parts firmaları da 30 bin’den fazla ürünün yurtiçi satışını gerçekleştiriyor. Başlangıcı ve canlıya geçişi pandemi dönemine denk gelen proje, yaklaşık dört ay gibi kısa bir sürede, IAS danışmanları ve firma kurucusu Tayfun Seziş başta olmak üzere Edel ekibinin özverili çalışmalarıyla başarı ile tamamlandı.
Projenin İlk Fazı Dört Ayda Canlıya Geçti
Proje hakkında bilgi veren IAS Proje Yöneticisi Murat Selçuk Oktay, “Pandemi sürecine rağmen yaklaşık dört ayda başarı ile canlıya aldığımız bir projeye imza attık. IAS danışmanları Mustafa Kağan Tuna ve İbrahim Kürşad Bayıralan ile birlikte yürüttüğümüz projede çok kısa sürede Temel Veriler (BAS), Satış Yönetimi (SAL), Satınalma Yönetimi (PUR), Envanter Yönetimi (INV), Fatura Yönetimi (VER), Genel Muhasebe (FIN), Ürün Ağacı Yönetimi (BOM), Rota Yönetimi (ROU), Üretim Yönetimi (PRD), Doküman Yönetimi (DOC) modüllerini devreye aldık. Analiz toplantımızda Edel firmasının bizden iki kritik talebi vardı. Birincisi envanter işlemlerini gerçekleştirmek için çevrimdışı ofis programları ile yönettikleri ve ‘ihale takip’ adını verdikleri uygulamanın ERP sistemine aktarılması idi. İkinci talep ise oldukça karışık olan teklif ve sipariş süreçlerini belli bir sistematiğe oturtarak caniasERP’ye dahil etmemizdi. Bu iki konu üzerine oldukça fazla emek harcadık ve sonunda istenilen başarıyı elde ettik. Ayrıca caniasERP’nin standardında bulunan modüller için firmanın taleplerine uygun pek çok uyarlama da gerçekleştirildi” şeklinde konuştu.
Uzaktan Çalışma Sisteminde Yüksek Başarı
Pandemi sürecinde, uzaktan çalışma sistemi ile yönetilen projeleri değerlendiren Oktay, “Projelerimizi gerçekleştirirken tüm paydaşlar ile koordinasyon ve bilgi alışverişi ihtiyacımız oluyor. Pandemi süreci, çalışmalarımızı daha verimli ve odaklı gerçekleştirme imkanı sundu diye düşünüyorum. Teknoloji sayesinde yaşanacak olası iletişim kopukluklarının da önüne kolayca geçtik. Tabii ki yüz yüze görüşebilmek çok önemli ancak uzaktan yürüttüğümüz toplantı ve eğitimlerde de yüksek bir başarı oranı elde ettiğimizi gözlemledik” dedi.